02
יול

18 טיפים שווים לשיווק במייל

בימינו אתר אנטרנט הוא דבר הכרחי לכל עסק שמכבד את עצמו. באתר אנחנו מציגים את השירותים/מוצרים השונים שלנו, משפרים את התדמית העסקית שלנו, אוספים מידע על הלקוחות, נותנים להם ערך ועוד. על מנת להפיק לקוחות מהתנועה שזורמת באתר, נרצה שהגולש ישאיר את פרטיו, ולהמשיך את מערכת היחסים בדיוור במייל. דרך המייל אנחנו יכולים ליצור קשר עם הלקוח ולהניע לסגירת עסקה כלשהי, לעדכן אותו בשירותים חדשים, או לספק לו עוד תוכן בעל ערך שאנחנו מעוניינים לחשוף אותו אליו.

עכשיו שהבנו את החשיבות של שיווק במייל, הייתי רוצה לתת לכם כמה טיפים חשובים שישפרו את הביצועים שלכם בכל מה שקשור לשיווק במייל. אז בואו נתחיל:

  1. שירות שליחת מיילים – על מנת ליצור רשימות תפוצה במייל וליצור מנגנון שליחת הודעות אוטומטי, עלינו להירשם לאחת החברות שמספקות את השירות הזה. הנה כמה שמות לחברות שמספקות את השירותים הללו: Mail Chimp, Active Trail, רב-מסר, Vi Plus.
  2. פשוט להירשם – תעשו את פעולת הרישום כמה שיותר פשוטה וקלה ללקוח. ככל שיותר קשה להם להירשם, כך ההמרות שלכם יהיו פחות טובות. תסבירו לגולש בצורה הכי פשוטה שיש, עם כמה שפחות צעדים מה עליו לעשות, צעד אחר צעד.
  3. להגדיר קהל – שתהיה אחידות בין התוכן שאליו הנעתם את אותו קהל להירשם, לבין התוכן שתשלחו אליו אח”כ במייל.
  4. ליצור מגנט לידים – אנשים כבר התרגלו לקבל דברים חינם בתמורה לכתובת המייל שלהם. לכן, כעת הם אפילו מצפים לזה. על מנת לגרום לאנשים להירשם לרשימת דיוור שלכם, כדאי שתציעו מוצר חינמי שישמש כמגנט לידים. אפשר להכין מדריך חינמי כמעט לכל תחום. המדריך צריך לספק תוכן טוב ובעל ערך, אבל לא מצופה ממנו להגיע לעומקים מטורפים. בעזרת המדריך הזה אתם גם יכולים ליצור אמון בינכם לבין הלקוח, וברגע שאתם מספקים תוכן טוב בחינם, זה דווקא גורם ללקוח לחשוב שאם זה מה שאתם מספקים בחינם, הוא בוודאי יכול להפיק המון מלעבוד איתכם.
  5. מכתב ברוך הבא – אנשים מצפים לקבל אישור כלשהו לאחר הרשמתם, ורוצים גם לקבל חיזוק על כך שעשו החלטה נכונה. לכן, רצוי מאוד לשלוח להם מייל ברוך הבא. ואם הצעתם להם מוצר חינמי, וודאו שהוא מגיע להם מייד לאחר ההרשמה. בנוסף, חשוב לציין, שלמייל שמתקבל מייד עם ההרשמה יש את אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר. קחו את זה בחשבון, כשאתם חושבים על התוכן שהוא יכלול. עפ”י נתון זה גם אפשר להסיק שכדאי מאוד שכבר במייל הראשון תספקו איזשהי הצעת המשך, מאחר שהרבה מאוד אנשים ייחשפו אליה.
  6. תבדקו מייל לפני שליחה – לפני שנשגר מייל לרשימת התפוצה שלנו, בטח לפני שניצור מייל שנשלח אוטומטית, נרצה לבדוק אותו קודם כל ולשלוח לעצמנו. יכול לחסוך לכם הרבה מבוכה. מעבר לכך, נרצה גם לוודא שהוא מגיע לתיבת הדואר הנכנס שלנו ולא לספאם.
  7. תעקבו אחריי – לעודד את רשימת הדיוור שלכם להתחבר אליכם כעוקבים במדיות השונות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וכו’. ככל שהם יהיו יותר מחוברים למותג, כך סביר יותר שהם יקנו עוד מוצרים.
  8. בטל הרשמה – מבחינה חוקית חייבים לאפשר לאנשים לבטל את ההרשמה בכל מייל שאנחנו שולחים. מבחינה מוסרית מומלץ לשים את הכפתור לביטול ההרשמה במקום מספיק בולט, ולא לנסות להחזיק אנשים בכח, זה לא משרת אף מטרה.
  9. לוודא שהשם שלכם/העסק מופיע בשם השולח – אתם רוצים שאנשים ידעו שהמייל הוא ממכם ולא איזה משהו מוזר או ספאם.
  10. יצירת מוגבלות בזמן/מקום – כשאתם מציעים הצעה עסקית במייל, תיצרו דחיפות אצל הלקוח, תכתבו באדום גדול ובולט מה אתם מציעים ועד מתי זה בתוקף. אתם רוצים להניע אנשים לפעול עכשיו!, אחרת הם כבר לא יפעלו כנראה. זה נכון שהרבה אנשים כבר מודעים לטכניקה הזאת של יצירת דחיפות, אבל זה עדיין עובד.
  11. בדיקת ביצועים – כדאי לעבור על הנתונים של הביצועים של הקמפיין שלכם, גם במייל וגם בכל פלטפורמה אחרת, על מנת לבצע אופטימיזציה. הנתונים החשובים שנרצה לשים לב אליהם בדיוור במייל הם: אחוזי פתיחה – אחוז טוב לפתיחת המייל הוא אחוז פתיחה של 25% ומעלה. קליקים בגוף המייל – לאחר שהם פתחו את המייל, יש במייל קרוב לוודאי פעולה כלשהי שעליהם לעשות, להקליק על לינק לאתר או משהו שכזה. אחוז הקלקה טובה בגוף המייל הוא 3%-5% ומעלה.
  12. חוק ה-80/20 – אנשים לא אוהבים ששולחים להם כל הזמן פרסומות או שמנסים כל הזמן למכור להם. לכן שימו לב שאתם מספקים לעוקבים שלכם תוכן איכותי בעל ערך. על מנת שיהיה איזון בין התוכן בעל הערך לבין תוכן מכירתי, היחס המומלץ הוא 80% תוכן בעל ערך, 20% תוכן לקידום מכירות.
  13. הכותרת – הכותרת היא רוב מה שיקבע האם הולכים לפתוח את המייל שלכם או לא. תוודאו שהכותרת שלכם תופסת את תשומת הלב ומסקרנת. אם אתם שולחים וידאו כדאי שתציינו זאת בכותרת ותרשמו מה הנושא שלו. לדוג’: וידאו [איך ליצור פרופיל לקוח מושלם לעסק שלך?]. האמת שזה רעיון לא רע לוידאו, אולי ניצור כזה וידאו בהזדמנות.
  14. גוף המייל – כשאנחנו כותבים תוכן במייל, רצוי ליצור תוכן נעים וקל לקריאה, משפטים קצרים, בלי פיסקאות ארוכות, לשים את הלינקים או קריאה לפעולה במקום בולט, ובאופן כללי לשים דגש על ליצור חוויה טובה למשתמש.
  15. לינקים – פזרו לינקים בגוף המייל, אתם לא רוצים להקשות את הגישה למקום שאליו אתם רוצים שהקורא יגיע. לכן וודאו שאתם שמים לינק בהתחלה ובסוף. אם אתם לארג’ים שימו גם באמצע. בצעו בדיקה של תקינות הלינקים לפני שאתם שולחים את המייל לרשימת התפוצה שלכם.
  16. קריאה לפעולה – וודאו שתמיד תמיד יש קריאה לפעולה במיילים שאתם שולחים. אם אתם לא תאמרו לאנשים מה עליהם לעשות הם פשוט לא יעשו כלום. באופן כללי, בעסק ובכלל בחיים, כדאי לדעת מה התוצאה שאתם רוצים להשיג מכל סיטואציה. כשאתם כותבים מייל לרשימה שלכם, מה הייתם רוצים שהם יעשו? ישתפו את המידע הזה?, ייכנסו לאתר שלכם?, ירימו אליכם טלפון?, ירשמו לקורס שנפתח בקרוב?, יעקבו אחריכם בפייסבוק?. אם אתם לא יודעים מה המטרה של כל זה אז הלקוח בוודאי לא יודע. תבינו מה אתם רוצים שיקרה ותגרמו לזה לקרות.
  17. פיצול רשימות – כמו שרשמתי בתחילת המאמר, אנחנו רוצים להיות ממוקדים בקהל היעד. שהתוכן יהיה הכי רלוונטי אליו שאפשר. לכן, כדאי שיהיו לכם רשימות שונות של מכותבים. לדוג’, אנשים שנרשמו לקבלת מדריך חינם בנוגע לאינסטגרם, אנשים שנרשמו לקורס מסויים, וכן הלאה. הדיוור יכול להיות בחלק מהמקרים כמעט זהה, אבל פה ושם, נרצה להעביר מסר מדוייק שיהיה רלוונטי לפלח מסויים בקהל היעד. לכן, כדאי לפצל לכמה רשימות, ואם מדובר במייל שרלוונטי לכולם, פשוט נסמן את כל הקהלים שלנו.
  18. לא לשלוח מייל לעיתים תכופות – זה דבר שיכול לעצבן אנשים. תחליטו על העיתוי וכל כמה זמן אתם מעוניינים לשלוח לרשימה שלכם מייל. רק שימו לב שאתם לא מגזימים. יותר ממייל אחד ביום זה מוגזם.

אז  אלו היו 18 טיפים חשובים לשיווק במייל. חשוב לציין שאין פלטפורמה אחת שנכון לשווק בה, זה לא או זה או משהו אחר, זה גם וגם. בעידן הדיגיטלי של היום אנחנו רוצים ליצור לעצמנו כמה שיותר נכסים דיגיטליים, זה יכול להיות אתר, עמוד פייסבוק תוסס, רשימת תפוצה ענקית ועוד. רשימות התפוצה עוד לא איבדו מכוחן ומי שיודע לעבוד איתן יכול להפיק מכך המון לקוחות. מקווה שנהנתם מהקריאה, ושהתוכן הזה עזר לכם לקדם את השיווק של העסק שלכם. לשאלות נוספות בנוגע לשיווק במייל, ושיווק בכלל, אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם. כמובן שאז גם תיכנסו לרשימה שלנו ואתם יודעים מה זה אומר… תקבלו מלא תוכן מגניב שיעזור לכם להרים את העסק שלכם.