10 דרכים להגדיל את הנוכחות שלך בערוצי הסושיאל שונים

מאמר אורח מאת אור פיאלקוב

כל בעל עסק או מותג חייבים להציג נוכחות בערוצי הסושיאל השונים. אבל כמה מהמותגים והעסקים באמת עובדים בצורה אפקטיבית ברשתות חברתיות אלו? אל תצפו לקבל תוצאות איכותיות אם אתם מפרסמים בסושיאל מדיה תמונה וקישור בלבד בלי לתת ערך מסוים לקהל שלכם ולבנות את האמון שלו בכם. כדי להצליח ברשתות החברתיות אתם חייבים לבנות אסטרטגיה מדויקת לרשתות החברתיות השונות. לפניכם 10 דרכים מעולות להגדיל את הנוכחות של המותג שלכם בערוצי הסושיאל השונים:

1. להציב מטרות חכמות

הצבת מטרות ויעדים זה השלב הראשון בדרך להגדיל את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות. מותגים ובעלי עסקים צריכים להגדיר יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ואפשריים מבחינת זמן. הגדרה של מטרות קונקרטיות תעזור לכם להימנע מפרסום ללא מטרה מוגדרת ותגדיל את הנוכחות שלכם בסושיאל בהדרגתיות דרך יעדים קטנים עד להשגת מטרות מרכזיות.

2. לאפיין את קהל היעד

לאחר שתגדירו את המטרות והיעדים שלכם אתם צריכים לאפיין בצורה מדויקת את קהל היעד הרלוונטי עבור העסק שלכם. חשוב לפרק את הקהל שלכם לכמה קבוצות של אנשים שאתם מעוניינים שייחשפו למותג שלכם – לקוחות פוטנציאליים, משפיענים בתעשייה, קולגות לשיתוף פעולה ועוד. פירוק הקהל יעזור לכם להבין מה הפלטפורמה הנכונה לפרסם בה, מה הזמן הכי טוב להעלות תוכן ואיזה סוג תוכן לפרסם. הרבה מותגים לא מצליחים להגדיל את חשבונות הסושיאל מכיוון שהם פשוט מפרסמים תוכן בלי לדייק אותו לקהל מסוים.

3. לחפש קשרים משמעותיים ולא רק עוקבים

יש בעלי עסקים שמתרכזים בהגדלת כמות העוקבים ברשתות ולא בהגדלת כמות המכירות. 100 עוקבים רלוונטיים למוצר או השירות שלכם עדיפים בהרבה על 10,000 עוקבים לא רלוונטיים. היתרון המרכזי ברשתות חברתיות הוא היכולת שלנו ליצור אינטראקציה אישית עם הגולשים וליצור מערכות יחסים המבוססות אמון בין המותג ללקוח. לכן, המטרה שלכם בסושיאל היא לקרב כמה שיותר אנשים למותג, לא לשאוף לכמות עוקבים גבוהה ככל האפשר.

 

4. ליצור גאנט תוכן שנפרס על גבי לוח זמנים מסודר

אם יש תכונה מסוימת שחוזרת אצל מותגים עם נוכחות עצומה בערוצי הסושיאל זו העקביות שלהם. רוב הסיכוים שאתם נמצאים בכמה פלטפורמות סושיאל שנות ולייצר כמות תוכן גדולה ולפרסם אותה בכמה פלטפורמות זו לא משימה קלה. תשקיעו זמן בלתכנן אילו סוגי תוכן תייצרו עבור המותג שלכם, באיזה פלטפורמה כל סוג של תוכן עולה ובאיזה זמנים. לוח זמנים מדויק וגאנט תוכן מגוון ישמרו על המותג שלכם מאורגן בערוצי הסושיאל השנים וימקסם את טווח התפוצה של התוכן שלכם.

 

5. ליצור אוטומציות שמתאפשר

אוטומציה היא אחת המטרות המרכזיות של תחום השיווק באופן כללי. אמנם לא תוכלו לשים את כל המשימות בערוצי הסושיאל שלכם על טייס אוטומטי אבל בהחלט תוכלו להפוך חלק מהן לעצמאיות יותר. אוטומציה בתזמון תוכן מקצרת משמעותית את זמני העבודה ולא פוגעת בשירות הלקוחות ובאינטראקציה עם הקהל שלכם.


6. לשים דגש על עזרה ללקוח לפני מכירה

למרות שאפשרויות מכירה דרך סושיאל מדיה זה תחום שנמצא במגמת עלייה, רק לעיתים נדירות התוכן שאתם מפיצים במדיה החברתית צריך להיות מכירתי נטו. אם העוקבים שלכם מעלים שאלות או תהיות לגבי העסק עליכם לענות בהקדם ובאופן כללי חשוב שתיצרו תוכן שנותן ערך לגולשים שלכם במקום להציג את המוצר או השירות שלכם כל הזמן. תוכיחו ללקוחות שלכם שאתם חברה שחושבת בראש ובראשונה עליהם ולא על הקופה החודשית.

7. שלבו פוסטים עם מדיה ויזואלית

ברוב הפלטפורמות סושיאל שתעבדו בהם, תוכן ויזואלי יניב תוצאות טובות יותר מטקסט. כמעט בכל ערוץ סושיאל יש אפשרויות ייעודיות לפרסום והפצה של תוכן ויזואלי ואם תשימו לב גם כשמקדמים פוסטים בצורה ממומנת אנחנו נקדם סרטון או תמונה מכיוון שהם יוצרים מעורבות גבוהה. ניתן לייצר תוכן ויזואלי בקלות ובנוחות עם תוכנות עיצוב תמונות וסרטונים חינמיות כמו Canva.

8. ליצור תוכן שאנשים רוצים לקבל

מותגים ועסקים שרוצים להתבלט ברשתות החברתיות השונות ולהגדיל את הנוכחות שלהם לא יכולים לייצר תוכן גנרי, לא ענייני, לא חדשני וזהה לתוכן שכולם מפרסמים. יצירה של תוכן מעניין שאנשים רוצים ושמחים לראות אותו מבדל אתכם מהמתחרים שלכם, ממתג אתכם כמומחים בתחום שלכם ועוזר לגם להגדיל משמעותית את הנוכחות בערוצי הסושיאל.

9. לא לפחד להקצות תקציב

למרות שיש הרבה מה לשפר בצורה אורגנית באסטרטגיות הפרסום לערוצי סושיאל, פרסום בתשלום יכול לשדרג אתכם ואת העומדים שלכם בצורה מהירה. כשמדברים על הקצאת תקציב, לאו דווקא מדברים על מערכות הפרסום בפלטפורמה אלא ניתן להשתמש בתקציב כדי לשתף פעולה עם משפיענים בנישה שלכם. כשמשתמשים בתקציבי שיווק ניתן למדוד את החזר ההשקעה שהגיע מתקציב הפרסום שלכם.

 


10. להשתמש בכלים לניטור הפעילות

כשבעלי עסקים ומותגים מתלוננים שהם לא מקבלים תוצאות טובות מערוצי הסושיאל שלהם סיכוי גבוה שהם לא מתייחסים לפלטפורמות סושיאל מדיה ברצינות. כמו שבאתר שלנו אנחנו נעקוב אחר הגולשים עם Google Analytics, גם ברשתות החברתיות נשתמש בכלים לניטור כדי להבין את המגמות והמספרים בערוצי הסושיאל בהם אנחנו נמצאים. כלים כמו Hootsuit או TalkWalker עוזרים לנו למדוד פרמטרים רבים ברשתות החברתיות ולהתייחס לנושא כמו שמתייחסים לקידום ממומן.

לסיכום

אין פתרון קסם או לחיצת כפתור שדרכם ניתן להגדיל את הנוכחות שלכם ושל המותג שלכם בערוצי סושיאל מדיה. עקבו אחר הטקטיקו והאסטרטגיות שראיתם במאמר כאן, הם יעזרו לכם לבנות חשבונות סושיאל בצורה הנכונה. בנוסף, עקבו אחר מתחרים מובילים שלכם כדי לשאוב השראה ולהבין כיצד חשבונות סושיאל שנבנו בצורה טובה נראים.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud,

חברה שמנגישה  WordPress Hosting ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.