יש שני סוגים של פוסטים בפייסבוק:

פוסט תדמיתי/שיווקי – מדגיש את התועלות של העסק שלכם. מציע מבצע, מציע שירות ומניע לפעולה.

פוסט תוכן שיווקי בעל ערך – פרסום שבו אתה משתפים את הידע שיש לכם בתחום המקצועי שלכם, בצורה כזו שעוזרת ללקוחות הפוטנציאלים שלכם לפתור חלק מהבעיות שלהם.

בכל הנוגע לפוסט בפייסבוק, האידיאל הוא לשמור על יחס של 70% פוסטים עם תוכן שיווקי בעל ערך ו30% פוסטים תדמיתיים/שיווקיים.

בין אם הפוסט בפייסבוק הוא שיווקי, ז"א מכירתי נטו ובין אם הוא פוסט שבא לתת ערך או טיפ – פוסט מוצלח הוא פוסט שמצליח להניע לפעולה כלשהי! בין אם זה להיכנס לאתר, לקבוע פגישה, להזמין מקום או סתם לשתף ולתייג חבר

כדי שפוסט בפייסבוק יהיה מוצלח ויביא לתוצאות, הוא קודם כל צריך "לבנות" את העניין שלכם, דרך מבנה נכון של התוכן שלו, ובסוף להניע לפעולה כלשהי.

מהו המבנה המוצלח של פוסט בפייסבוק?  AIDA!

Attention  – משיכת תשומת הלב של הקורא – דרך כותרת חזקה ותמונה/סרטון מושכים

Information – תוכן שמציג את הבעיה של קהל היעד שלכם, נוגע ללב שלו ומציג את השירות שלכם

Desire – מייצר חשק ומסביר למה דווקא אתם יכולים לעזור לקהל היעד שלכם

Action – מניע לפעולה!

במאמר הזה אתייחס לכל החלקים במבנה הפוסט המוכר.

הכותרת (ATTENTION)

 זהו החלק הכי חשוב במודעה שלכם, הוא מה שיכריע האם הקורא ימשיך לקרוא את הפוסט או יעבור הלאה.

הסטטיסטיקה האידיאלית אומרת שרק 20% מהאנשים שקוראים את הכותרת של הפוסט שלכם ימשיכו לקרוא את הפוסט.

זה אומר שעליכם להשקיע 80% מהאנרגיה שלך בכותרת של הפוסט בפייסבוק.

על הכותרת לגעת באחת מ2 נקודות אצל הלקוח:

העונג שהוא יקבל משימוש בשירות שלכם, או הכאב שהוא יחווה אם הוא לא ישתמש בשירות שלכם, או שהוא ישתמש בשירות של מתחרים בעלי איכות נמוכה יותר.

4 הפעולות המרכזיות שכותרת מוצלחת עושה:

1)      מושכת תשומת לב – דרך שימוש בשאלה ומילים שתופסות תשומת לב כגון "איך ל.., למה, מבצע, מהיר, קל, עסקה טובה, הזדמנות אחרונה, מובטח, תוצאות, מוכח, חסכון"

(להשתמש בהם כמה שיותר!)

גם כותרות שמספקות מידע שימושי יכולות למשוך תשומת לב

" העתיד של העסק שלך במספרים"

 

2)      מתמקדת על קהל היעד – הכותרת חייבת לפנות לקהל יעד מסוים, ככל שהוא יהיה יותר מוגדר, כך היא תהיה יותר מדויקת

"אם אתם מתכננים לפתוח עסק – הפוסט הזה בשבילכם"

 

3)      מספקת את המסר המלא – ובעצם מסכמת לקורא על מה הולך להיות הפרסום.

" תכנית תזרים מזומנים שתאשר לכם כל הלוואה מהבנק! "

 

4)      מושכת את הקורא לתוך גוף המודעה

 

7 סוגי כותרות בסיסיות לפוסט בפייסבוק שמוכר:

1)      כותרות ישירות – מכירה ישירה דרך הכותרת "ייעוץ עסקי ב4 מפגשים!"

2)      כותרות עקיפות – מעוררות סקרנות ומעלה שאלה שנענית בגוף הקופי "למה העסק שלך נכשל?"

3)      כותרות "איך ל…" – תמיד מושכות תשומת לב (מאפשר הבטחה). אחלה מפלט באין רעיון לכותרת אחרת "איך לחסוך מאות אלפי שקלים בטעויות עסקיות"

4)      כותרת שאלה – תמיד מפוקסות על האינטרס של הקורא, הסקרנות שלו והצרכים שלו "האם אתה יודע כמה העסק שלך מרוויח באמת?"

5)      שאלות פקודה – קוראת לקורא ואומרת לו מה לעשות "צור קשר היום לפגישת ייעוץ ללא עלות"

6)      כותרות "ציון סיבות/דרכים/צעדים…" – "3 דרכים לקבל החלטות כלכליות נכונות יותר "

7)      כותרות "עדויות" – "בואו לשמוע איך עזרתי לדודו להכניס עוד כסף מהוילה שלו"

 

התוכן (INFORMATION + DESIRE)

 

התוכן – זהו הבשר של המודעה. פה אתה בעצם מספק את הסחורה, מציע את השירות שלך ומסביר איך השירות שלך פותר ללקוח שלך בעיות.

 

מבנה התוכן:

1)      מבוא – המשך של הכותרת. בחלק הזה אתה ממשיך לדבר על הבעיה שהשרות שלך פותר וכמה היא עלולה להפריע לאורך החיים של הלקוח הפוטנציאלי שלך או על העונג שהשרות שלכם מסב וכמה הוא יכול לשפר את איכות החיים של הלקוח.

למשל: אם הכותרת  " בואו לשמוע איך עזרתי לדודו להכניס עוד כסף מהוילה שלו""כדאי

שהתוכן ישתף את הסיפור של דודו שפנה אלינו כי הוא רצה לייצר הכנסה פאסיבית מהוילה שהיתה לו, שישבה ללא שוכר כבר שנה וחצי מבלי לייצר לו הכנסה

בחלק הזה אתם בעצם "מבשלים" את הלקוח על הבעיה או העונג שלו שלו וגורמים לו להבין שהוא חייב פתרון עבורה.

2)      הצגת הפתרון – בחלק הזה אתה מציג בפעם הראשונה את המוצר/שרות שלך, ומבהיר שהוא זה שיפתור לו את הבעיה או יספק לו את העונג. בחלק הזה אתה גם מדבר על "ההבטחה הגדולה" שאתה יכול לתת להם (חשוב לזכור: פרסום עם הבטחה גדולה תמיד יעבוד טוב יותר מפרסום עם הבטחה קטנה או ללא הבטחה בכלל)

לדוג' "הצלחנו לעזור לדודו לשווק את הווילה להשכרה למסיבות רווקות והיום הוא מכניס אלפי שקלים בחודש מהוילה שלו רק בזכות הפרסום בפייסבוק!"

3)      הצגת התועלות – התועלת היא בעצם מה שעונה על השאלה "מה יוצא לי מזה?"

 

איך בונים תועלות מוצר?

קודם כל, ממפים את המאפיינים של המוצר/שירות.

המאפיינים של המוצר החל מהרמה הפיזית (ממה הוא עשוי) ועד לרמה הפרקטית (מה הוא עושה, למה הוא משמש).

לאחר שיצרנו רשימת מאפיינים, אנחנו לוקחים את כל המאפיינים והופכים אותם לתועלות!

תועלת בעצם לוקחת את המאפיין ומסבירה איך הוא יעזור ללקוח!

לאחר שהפכנו את כל המאפיינים לתועלות, אנו נמפה את 3-4 התועלות הכי מרכזיות – אלו שהכי פותרות את הבעיה של הלקוח ו/או אלו שאין להן תחליף.

אותן תועלות ישמשו אותנו בכל השפה הפרסומית שנבנה. ז"א שכל פרסומת שנבנה תהיה מבוססת על אותן תועלות, אותן "מה יוצא ללקוח מזה", וזה מה שנשדר ללקוח. כי את הלקוח לא מעניין מי אתם, מעניין אותו מה אתם יכולים לעשות עבורו, ואם אתם לא תגידו לו מה אתם יכולים לעשות עבורו, הוא אף פעם לא יטרח לדעת…

לדוג': מה המאפיינים של דרימרקט שיווק דיגיטלי

          מכירים את עולם העסקים

          בונים תכנית שיווק מסודרת

          כותבים תוכן שיווקי מוצלח

 

מכאן מה התועלות:

·         נושמים עסקים – ממש כמו השותפים שלך לעסק

·         בונים לך את הדרך להצלחה

·         כותבים כדי למכור!

 

 

4)      הנעה לפעולה – תזכירו ללקוח הפוטנציאלי לפעול בשביל לטפל בבעיה שלו או לספק את העונג שלו. תנו תזכורת אחרונה על הבעיה ואיך היא מפריעה לחיים שלו ותניעו אותו להרים אליך טלפון/להיכנס לאתר/להשאיר פרטים/לשלוח הודעה וכו'.

לדוג': "צרו קשר היום לקביעת פגישה"

 

אז אחרי שהבנו איך כותבים פוסט פייסבוק שמוכר

כנסו למאמר הבא ותלמדו על איך כותבים פוסט בצורה מסודרת שמושכת את תשומת הלב!

רוצים כלים יותר פרקטיים שיעזרו לכם להצליח בפרסום בפייסבוק?

הירשמו לסדנה הבאה של המדריך לג'ונגל הדיגיטלי! לפרטים נוספים כנסו ללינק.

https://lp.vp4.me/gnwn

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *