מי שלא מתכנן –מתכנן להיכשל!
המשפט הזה מקבל,משנה, תוקף חזק בכל מה שקשור לפרסום בפייסבוק בפרט שיווק דיגיטלי בכלל. אם אנחנו לא נתכנן, אנחנו לא נצליח. אנחנו נוותר עם הכשלון הראשון, אנחנו נרגיש שאנחנו לא יודעים מה אנחנו עושים, נחוש בלבול ונהיה לא ממוקדים.
אתם חייבים לתכנן – גם אם המשאבים שלכם מוגבלים, גם אם יש לכם תקציב של 100 ₪ בחודש, גם אם אתם עסק בתחילת הדרך, דווקא שהמשאבים שלכם מוגבלים אתם צריכים לדעת איך לתכנן לעבוד איתם
טוב יותר! זה אתגר גדול, אבל עדיף לעשות את זה מלא לעשות זאת בכלל.
כדי להצליח בשיווק דיגיטלי, אנחנו צריכים להכין לעסק שלנו תכנית לשיווק דיגיטלי.
מהי תכנית לשיווק דיגיטלי?
תכנית שיווק היא סט המטרות והפעולות השיווקיות שאנחנו מבצעים בדרך למימוש היעדים שלנו
תכנית שיווק דיגיטלי היא אותן מטרות ופעולות שיווקיות הקשורות לכל הפלטפורמות הדיגיטליות שבהן אנחנו מפרסמים או רוצים לפרסם.
זאת אומרת שבמסגרת התכנית אנחנו מציבים לעצמנו יעדים – כאלו כמותיים כמו למשל כמה חשיפות אני
רוצה להגיע, לכמה כניסות באתר אני רוצה שיהיו, כמה פניות אני רוצה לקבל דרך הפייסבוק, כמה מכירות אני רוצה לעשות בחנות שלי באמזון וכו'.
לאחר שאנחנו מציבים את היעדים אנחנו לומדים מהן הפלטפורמות שבהן נרצה להגיע לאותן יעדים שבסוף אנחנו רושמים את סט הפעולות הנדרשות מאיתנו כדי להגיע לאותן יעדים בפלטפורמות הנבחרות.
איך בונים תכנית לשיווק דיגיטלי?
משתמשים ב7 מעמודי התווך המרכזיים:
- קהל יעד – הדבר הכי חשוב! מיקוד הוא הבסיס להצלחה! אנחנו חייבים להיות ממוקדים ולדעת מי הוא קהל היעד שלנו, ככל שנהיה יותר
כלליים כך הסיכוי שלנו להצליח קטן! - היפטרו מהז'רגון הזה "כל מי שנמצא בין גדרה לחדרה"! זוהי טעות קריטית.
- היו כמה שיותר ספציפיים. היום יותר מתמיד הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לנו להגיע לקהלי יעד ספציפיים לפי התכנון
שלנו – אנחנו יכולים להתמקד בקהלים החל מבחינה גאוגרפית ולפרסם בשכונות ספציפיות,
למשל מערב ראשון לציון, להיות ממוקדים מבחינה דמוגרפית, למשל לפנות לאמהות גרושות
מגיל 40 ומעלה מאזור מערב ראשון לציון. - להיות ממוקדים כמה שיותר מבחינה עניינית – למשל לפנות לאמהות גרושות מגיל 40+ מאזור מערב ראשון לציון שאוהבות טלנובלות.
- פלטפורמות – פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, מה
שנקרא בעגה המקצועית פרסום ONLINE, הן כל המדיות שבהן מסתובב, גולש, מבלה קהל היעד שלנו. - שלטי חוצות בכביש 4, נתיבי איילון וגם בתחנות אוטובוס הם גם מדיות שונות, ויכול להיות שחברה גדולה כמו קסטרו תחליט לפרסם פרסומת שונה בכל כביש, רק שהנ"ל הן פלטפורמות OFFLINE, והן
מאוד מוגבלות מבחינת הדינאמיות היצירתית של התוכן שמפורסם שם, הן מוגבלות לקהל
היעד שנחשף אליהן כבדרך אגב ויותר מכל הן יקרות בטירוף! השיווק הדיגיטלי – הONLINE מאפשרות לכל מפרסם להשקיע איזו רמת תקציב שהוא רוצה ויכול ועדיין הפרסום שלו יקבל חשיפה. - תקציב – אין מה לעשות, כמו בפרסום רגיל, גם
בשיווק דיגיטלי, הכסף מדבר, ואם יש לכם הרבה כסף אתם יכולים לעשות הרבה דברים, להשקיע המון כסף על פרסום ולהביא מלא תנועה לאתר שלכם, עם מעט כסף – תקציב פרסום של מאות שקלים בודדים לחודש קשה מאוד לייצר הצלחה בפרסום, אבל זה אפשרי!
בכל מקרה, עליכם להעריך מהו תקציב הפרסום הממוצע שאתם יכולים להשקיע בפלטפורמות השונות בחודש, מבלי שהעלויות "ינשכו" לכם יותר מדיי את התזרים בעסק.
המלצה שלנו – עדיף שהתקציב יהיה בין 8%-12% מהמחזור של העסק שלכם (או 70%-80% מתקציב השיווק הכולל של העסק שלכם)
אם יש לכם עד 1000 ₪ בחודש – פרסמו רק בפייסבוק או רק באינסטגרם.
אם יש לכם להשקיע 1200 ₪ עד 2000 ₪ – אתם יכולים לחלק את התקציב יפה בין שיווק בפייסבוק לבין פרסום אינסטגרם.
אם יש לכם להשקיע 2000 ₪ ומעלה – אתם יכולים לחלק את התקציב בהשקעה מגוונת בין פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וגם לינקדין.
סדר הפעולות
אז אחרי שבחרנו את הפלטפורמות, אחרי שבחרנו את קהל היעד, אחרי שאנחנו יודעים מהו התקציב שלנו – בוא
נתחיל עם האקשן! הפעולות השיווקיות מתייחס לכל הפרסומים והקמפיינים שאתם מתכוונים להפעיל במסגרת הפרסום שלכם בפלטפורמות השונות
הכל מפרסום פוסטים באופן קבוע, שיתוף בקבוצות מקומיות פעם בשבוע, הרמת קמפיין ממומן פעם בשבועיים וכדומה.
הכינו רשימה של פעולות שיווקיות שאתם מתכוונים לבצע בכל שבוע ובכל פלטפורמה ושימו אותה בתכנית השיווק שלכם.
יש לכם תכנית? מזל טוב! עכשיו הדבר הבא שאתם צריכים לדעת זה איך לכתוב תוכן. מוזמנים לקרוא את הכתבות הבאות שיעזרו לכם ללמוד איך כותבים תוכן שיווקי מוצלח:
אז אחרי שהבנתם איך מכינים תכנית לשיווק דיגיטלי, אנחנו רוצים להזמין אתכם לרכוש באמת את הכלים הפרקטיים שיעזרו לכם להצליח בפרסום בפייסבוק?
הירשמו לסדנה
הבאה של המדריך לג'ונגל הדיגיטלי! לפרטים נוספים והרשמה כנסו ללינק.
כל זה אפשרי
באמצעות הפלטפורמות לשיווק דיגיטלי ובראשון הרשת החברתית פייסבוק.
אז שאתם בונים
את תכנית השיווק שלכם, הכינו רשימה של 3-4 קהלי יעד שיכולים להיות רלוונטים למוצר
או השירות שאתם מוכרים.